NewsBetSport
esports

Sonys førstepartstitler oplever faldende salgstal siden 2020

Siden 2020 og frem til slutningen af det seneste regnskabsår har Sony kæmpet med at sælge deres egne førstepartstitler. Der har været tale om et støt fald, selv med store udgivelser som God of War: Ragnarök, Marvel's Spider-Man 2 og Astro Bot på banen, i takt med at mange gamere fortsat føler, at PS5-generationen har manglet spiludgivelser.

Dataene, som er indsamlet af Game File, sætter to streger under meget af det, som publikum allerede har følt i årevis. Det er dog interessant at bemærke, at Sony har set et opsving mod slutningen af det seneste regnskabsår i kølvandet på udgivelsen af Ghost of Yotei.

Regnskabsåret 2020 bød på udgivelsen af forgængeren, Ghost of Tsushima, samt The Last of Us: Part II, men selv sammenlignet med årene før da har størstedelen af Sonys førstepartssalg været i støt fald her i 2020'erne.

Det er nemt at pege på en fiasko som Concord, eller et spil som Marathon, der ikke helt efterlod det massive indtryk, Sony havde håbet på, og sige, at de er den eneste årsag til dette mønster - men det er nok en kende for simpelt. Sony har opbygget sit økosystem omkring en eller to store førstepartsudgivelser om året. De har lagt alle deres æg i en eller to kurve, og det betyder, at hvis de spil ikke sælger, ser vi tal som dem fra årene mellem 2021 og 2024. Selv med den seneste tids remakes, remasters og lignende kan Sony stadig ikke fremvise konsistent vækst i deres førsteparts-titler. Man kan kun håbe på, at denne tendens ændrer sig til det bedre, for selvom der bliver solgt millioner af konsoller år efter år, skal folk trods alt have noget at spille på dem.

Originalquelle: www.gamereactor.dk →