NewsBetSport
esports

Disney har stadig ikke fået investeringen tilbage i Disneyland Paris efter 30 år

Over en periode på 30 år har Disney investeret 4,2 milliarder dollars i Disneyland Paris, og man skulle tro, det ville være en profitabel satsning, da resortet ifølge ny analyse (gennem The Guardian) er den bedst præsterende internationale udpost.

Men selv da har Disney stadig ikke fået denne investering tilbage. Analysen viser, at omsætningen i regnskabsåret 2025 nåede et rekordhøjt niveau på 4 milliarder dollars, og driftsindtægten steg til 304 millioner dollars.

Så hvorfor har Disney ikke fået deres investeringer tilbage? Analysen viser, at den oprindelige finansiering fortsat er et problem. Størstedelen af byggeriet tilbage i 1992 blev finansieret gennem lånegæld i stedet for med Disneys egne penge, og de blev allerede året efter advaret om, at lånenes finansielle struktur truede virksomhedens overlevelse.

Fremmødet har heller ikke altid været så godt, da parken prioriterer engelsk frem for fransk og har høje billetpriser.

Alligevel forventes parken til sidst at gå i nul og genvinde de store investeringer, Disney har lagt i parken.

Originalquelle: www.gamereactor.dk →